Zamieszczone przez sebastian7905
[O1] AEE czy to uszczelka pod głowicą?
Zwiń
X
-
[O1] AEE czy to uszczelka pod głowicą?
Witam!
Stuknęło mi ostatnio 220kkm.
Objawy:
-Duże ubytki płynu chłodzącego (dolewka co ok. 70km do max.),
-sam płyn jest z osadem koloru brązowego, (beżowego? coś koło tego )
-masło pod korkiem oleju (u mnie norma),
-temperatura na desce ok 92-94 C',
-wizualnie wycieków brak,
Mechanik stwierdził uszczelkę pod głowicą. Jeżdżę na LPG więc przy przyśpieszaniu normalne, że jest delikatny obłoczek, ale lekko zauważalny, co mnie dziwi brak osłabienia, auto dynamiczne.
Olej wymieniony 300km temu.
Proszę o porady przed oddaniem auta do naprawy.gazu, bo dogania nas starość!
-
-
Zamieszczone przez djwyrebasco mnie dziwi brak osłabienia, auto dynamiczne.
Witam.
Dynamika puki co będzie , ponieważ z opisu i objawów wynikałoby iż to dopiero "początek końca" uszczelki - to znaczy pompuje płyn co najmniej w jeden cylinder.
Jak będziesz wymieniał uszczelkę to wówczas zobaczysz pięknie wymyty cylinder (cylindry). Charakterystycznym objawem kończącej się uszczelki jest miedzy innymi brak ogrzewania , to znaczy włącz ogrzewanie i na początku będzie, w miarę wzrostu temperatury zanik - ponieważ tworzy się poduszka powietrzna , następnie po przepchaniu powietrza w obiegu znów powrórci ogrzewanie.
Natomiast "całkowity brak" uszczelki to: "widać , słychać i czuć" i tu żadnych wątpliwości już nie ma.
Jakby co , to nie zapomnij o planowaniu głowicy i wymianie uszczelniaczy zaworowych ( gumki) bo jest ku temu najlepsza okazja , wprawdzie każdy mechanik o tym wie ale czasami trzeba przypomnieć.
Kosztuje to trochę więcej ale warto - zresztą który mechanik da Ci gwarancję na uszczelkę , wykonując wymianę bez planowania głowicy?
A delikatne obłoczki podczas przyspieszania na LPG , to są widoczne bardziej przy ujemnej temperaturze otoczenia , natomiast teraz to bardziej sugerują wydatki...
Ale to nie koniec świata, zrobisz to raz i zapomnisz o problemie do końca użytkowania samochodu ... no przynajmniej takie są założenia .
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
uszczelka pęknięta w okolicy 4 cylindra. Wymieniona, głowica zplanowana, pozostałe uszczelki powymieniane, gniazda zaworowe sfrezowane bo były wypalone. Ładnie pali na wszystkie tłoki, stuków żadnych, wycieków oleju i płynów żadnych, zalana wodą. Jeżdżę i obserwuję. Delikatnie na razie żeby się wszystko ładnie ułożyło. Został termostat do wymiana bo temp. wraz ok 93*, ale juz zakupiony czeka.
Temat do zamknięcia. Dziękuję za pomoc.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
Komentarz